tovepersson.blogg.se

Här lägger jag upp dagliga händelser! Försöker just nu att överleva det tokiga land som vi kallar "ENGLAND".

NY VLOG, RESOR OCH BILDER!!! - 14/12/2014

Kategori: Allmänt

Min nya Vlog #9: http://youtu.be/-LT3UeeMFXw
 
Ok, sagodags!!!
 
Så, låt oss börja från min födelsedag! Förutom bilder så berättade jag inte mycket om det. Jag fick en massa coola grejer, ska försöka komma ihåg alla nu;
 
1. Super Smash Bros. 3DS
2. Juldekorationer hemifrån och från Mormor
3. Star Wars Darth Maul ätpinnar
4. En bok om massa galna historier som e sanna (man tackar Sandra)
5. Naruto-linser (Sasuke)
6. Marvel choklad-julkalender
7.En massa foton hemifrån från när jag var liten
8. En massa grattis-kort
9. En chokladtårta
10. Örhängen
11. Godis
 
Minns inte mycket mer, sorry om jag glömde något!
Men ja, så grattade en massa vänner från skolan mig också (Amy och Emma skvallrade mest), jag skypade med Mamma och Pappa senare på eftermiddagen och kände mig mer hemsjuk än någonsin, det är lite svårt att vara hemifrån när man fyller år, och veta att man inte kan se dem förrän i mitten av nästa år....
 
Men ok, så var resten av veckan mest för att göra sig redo för LONDON! Lördagmorgonen var inte så stressig (iallafall inte för mig) och vi hann med tåget emot alla odds. 
 
Vi kom fram på stationen vid 9:45. Nanna, Venla, Jessi och Emmi ville gå till hotellet först och slappna av. Jag däremot, bad Sandra att ta min resväska och laptop till hotellet, medans jag börjar med min sightseeing. Jag hade redan köpt mitt Oyster (typ som ett Jojo-kort) och ville se allting så snabbt som möjligt. Så gick jag först från Euston Station till Euston Square Station för att kunna ta tunnelbanan till Baker Street. Det var inte så farligt, jag har varit i NYC förrut, och det är mycket värre än London Underground.
 
Så kom man till Baker Street. Det första man ser e detta;
 
......behöver jag säga mer?
Sherlock Holmes och Doctor Who på samma gata, det är mitt öde att bo här en dag!'
 
Så gick jag till stället jag kom för, Sherlock Holmes Museum på 221b Baker Street. Det. var. awesome! Allt såg ut som beskrivet i böckerna, möbler och allting är från deras tidsperiod, det var perfekt! Men det var en sak som skrämde livet ur mig..... detta:
VAXDOCKOR
 
Ok, dem tre var coola.
 
Men kolla på den här killen;
Myyyyyysigt......
 
Nämen kolla;
Han har en kompis.....
 
 
Ok, bara generellt att de har något av vax bakom galler skrämmer mig, och jag har sett för mycket Doctor Who för att kunna lita på saker som inte rör sig, när du tittar.
 
Men, iallafall.
Efter detta, interessanta äventyr, så åkte jag tillbaka till Euston Square Station för att hitta ett ställe i närheten.
Ser detta bekant ut?
 
DETTA ÄR STÄLLET DÄR DEM SPELADE IN SHERLOCK-SERIEN PÅ BBC, DETTA ÄR UTSIDAN PÅ LÄGENHETEN OCH CAFÉET BREVID SOM DE VAR INNE I SÄSONG 3!!!!
 
.....nu så kan jag dö lycklig! 
Jag köpte en wrap därifrån också; The Sherlock.
 Majonäs, svamp, cheddar, bacon, biff, röd lök, och sallad. Utsökt.
 

Ok, sedan så bar det av emot Natural History Museum. Inte mycket att säga där, var en 20 minuters kö för att komma in, och 15 minuter för att se dinosaurierna, men det var iallafall gratis!
Lite coola bilder:
På väg in!
 
 
Stället e ENORMT!
 
 
......wow.
 
 
Nämen hejsan!
 
 
YES!!!
 
 
Uppe på balkongen..... vilken jätte!
 
 
Ok, jag älskar det här stället.
 
Så efter muséet så blev det dags att gå till hotellet för att lämna av saker jag inte behövde och vila lite, klockan var väl vid 14 när jag kom fram.
 
Sen så blev det Soho och CHINATOWN! Det gick faktiskt att gå dit på ca 15-20 minuter från htellet, när man väl visste åt vilket håll man skulle gå....
BILDER!
 
Så vackert!
 
 
Chinatown!
 
Så var det affärerna där också...
JAG DÖÖÖR!! Så mycket grejer!
 
 
Såklart så fanns det såna här grejer också!
 
Jag köpte faktiskt en klänning i Chinatown, en klassisk svart med röda detaljer och blommor. Fixade kvällsmat därifrån också, smakade underbart!
 
Sen så åkte jag till Camden Market, ett ställe som Amy rekommenderade att jag skulle kolla in, och jag förstod varför. De hade allt från coola t-shirts och mat till färgade linser och smycken. Så himla mycket folk det var där, ush!
 
Sen åkte jag tillbaka till hotellet, jag mötte resten där, och resten av kvällen så förberede vi oss mest för att sova.
 
På söndagen så gick inte tåget förrän vid 20, så vi hade en lite sen frukost allihopa, sedan så delade vi upp oss efter lunch. Jag var på Winter Wonderland i Hyde Park, men det var så mycket folk där -det var dessutom mörkt vid 16- så jag fick panik, tog inga bilder och var tvungen att ta bussen till Euston eftersom tunnelbanan var stängd på grund av "säkerhetsskäl", med andra ord, det var så mycket folk så de ville inte riskera att folk skulle knuffa varandra på spåren eller något liknande. Så, jag satt på bussen i ca 35 minuter för att ta en resa som tunnelbanan skulle ha fixat på 5-10, så var jag på stationen vid 17/18 (Sandra, Nanna och Allison var också där), så satt vi och höll varandra sällskap tills de andra kom och vi skulle gå på tåget. Vi var hemma i huset vid 22, och tro mig när jag säger att måndagen var slö.
 

Ok, så igår så var jag på the Black Country Museum, men vi tar det imorgon, detta inlägget är för långt som det e XD
 
Vi hörs!!
 
xxxxxxxx
Tove
 

KOMMENTARER:

  • mamma säger:
    2014-12-16 | 11:31:50

    Hej Gumman!
    underbara bilder från London!!
    pusss & Krammm

Kommentera inlägget här: