tovepersson.blogg.se

Här lägger jag upp dagliga händelser! Försöker just nu att överleva det tokiga land som vi kallar "ENGLAND".

FLEXITARIAN?!

Kategori: Allmänt

Hallojsan!
 
Först av allt, ny video: http://youtu.be/c4CSeJbLqrY
 
Och nu med något annat....
Som titlen på detta inlägget säger, så ska jag, från och med måndag, prova på att vara flexitarian.
 
Och NEJ, det är inte samma sak som vegitarian. Vegitarianer äter inte kött och ibland inte ens ägg, Flexitarianer är mer flexibla, de kan äta visst kött ibland, men för det mesta så äter de inte kött. Jag kommer att göra såhär; jag kommer för det mesta inte att äta kött, men jag kan äta det om jag vill. På det sättet så kan jag kalla mig själv flexitarian och leva vad jag tycker är en nyttigare livsstil, men jag kan fortfarande belöna mig själv kanske en gång varje/varannan vecka med fisk, kyckling, bacon och peperoni pizza.
 
Jag ska prova det nu i en/två veckor för att se hur det funkar, och jag vet att jag måste äta mer nötter och kanske lite mer ägg för att få i mig mer protein och annat för att ersätta köttet, men detta kommer kanske att bli min nya livsstil, vem vet.
 
Men ja, det var allt för idag! Hörs nästa vecka!
 
xoxoxoxox
Kommentera inlägget här: